Klaar voor vertrek?

9 juli 2018 - Biervliet, Nederland

Eerste wildfoto: zwartblesschaapVandaag is het zo ver! We vertrekken voor ruim 4 weken naar Zuid Afrika. Er resten nog een paar to do’s op onze checklist. Zo moeten we nog even met Sira naar de huisarts om haar 4 hechtingen te laten verwijderen en de wond te checken die ze vorige week vrijdag opliep bij een slaapfeestje (die feestjes van tegenwoordig moet je ook niet onderschatten 😏). En mogelijk de grootste uitdaging: de schapen in de boomgaard steken. 5 van de 6 schapen lopen daar inmiddels. Waarvan we er 2 eigenhandig bij kop (Gert) en kont (Patricia) hebben gepakt, nadat er 3 al de hele dijk waren afgestruind, en terug. Om vervolgens weer op de andere dijk te vliegen. Waarna we Bijoux als joker hebben ingezet, die heel dapper achter de dames schapen aanging en vervolgens bakzeil haalde toen de dames Bijoux wel heel leuk bleken te vinden. Maar die begon vervolgens dapper te blaffen waar de schapen dan toch niet van terug hadden. Anyway, lang verhaal kort: Gert en ik hebben met 2 schapen lopen sjouwen en terwijl ik bijna in mijn broek pieste van de lach, baalde ik dat we dit niet op film hebben kunnen vastleggen. Maar jullie zien het voor je. 😂 En nu loopt er nog 1 schaap te bleren in de kleine wei omdat ze moederziel alleen loopt. Maar helaas, we krijgen haar niet te pakken. We zijn dus nog niet weg! 🙈

Even voor de planning: we worden vanmiddag om 14.30 uur opgehaald en naar Zaventem gebracht, waar we om 19.00 uur een vlucht hebben naar Frankfurt. Daar pakken we om 22.00 uur een nachtvlucht naar Johannesburg waar we morgenochtend om 8.30 uur hopen te landen.

1. Mascha:
    9 juli 2018
    Goeie reis en geniet van jullie vakantie!
  2. Andrea Quirijns:
    10 juli 2018