Pezulu Tree House dag 2

15 juli 2018 - Skukuza, Zuid-Afrika

De afgelopen 24 uur stonden in het teken van wild spotten. En wat een wild hebben we gezien! Nadat we gisteravond de was hadden opgehangen (die bomen staan er tenslotte niet voor niets) en we getrakteerd zijn op een heerlijk outdoor diner, gingen we op pad met een ranger voor een nachtelijke game drive.

Behalve donker was het vooral koud en we hebben voor mijn gevoel het hele park doorgecrosst op zoek naar .... naar wat eigenlijk 🙄? Er was echt niets te zien, maar hoe minder we zagen en hoe verder de tijd verstreek hoe fanatieker de ranger werd. Ik kon alleen nog maar aan mijn (warme) bed denken, maar zowel Gert als de ranger hadden bedacht dat we wild gingen vinden dus het moest en zou gebeuren. En terwijl Sira en ik bijna in onze broek piesten van de slappe lach (toegegeven: helpt niet echt bij het zoeken naar wild) staarden Gert en de ranger verbeten met hun lampies in het donker. Afijn, we hebben naar het schijnt nog een bush baby, twee jakhalzen en 1 baby giraffe gezien. Wat de eerste twee betreft hebben we ze terug in de hut nog even opgezocht in onze veldgids met Zuid Afrikaanse dieren om te zien wat we nu echt ‘gezien’ hadden. Gaaf! 😁

Verkleumd thuis (lees: strohut) duiken we meteen ons bed in. Morgen gaat de wekker weer om 5 uur (oh hel 🙈) voor een ochtendwandeling. Ik raak er inmiddels een beetje aan gewend dat tijd en afstanden hier een nogal rekbaar begrip zijn. Een uur meer of minder steekt hier niet zo nauw. Dus 10 kilometer door de bush struinen op je nuchtere maag voor een wandeling die eerst 1,5 uur maar uiteindelijk ruim 2 uur blijkt te duren. Ok, we hebben wat close encounters met zowel zebra’s als giraffen (was wel echt gaaf trouwens) maar als mijn bloedsuikerspiegel onder een bepaald nivo zakt geldt hetzelfde voor mijn humeur. Ik heb eten nodig! En ok, wat extra slaap is ook welkom. Gelukkig hebben we Sira bij ons en die kan natuurlijk niet zo ver lopen (😸) dus we hebben een perfect excuus om er een eind aan te maken.
Na het ontbijt duiken we nog even onder de wol om de gemiste uren slaap in te halen. Had ik trouwens verteld dat het .... koud is ‘s nachts in zo’n rieten hut? 😱 Twee paar sokken, een fleecejas en een donsjasje onder een dekbed en extra wollen deken helpen me de nacht door. 😰

‘s Middags worden we opgehaald voor een game drive in weer een ander prive park waar de big 5 zouden moeten zitten. Ter info: big 5 omhelst olifant, waterbuffel, jachtluipaard, witte neushoorn en de leeuw. Met de ervaring van gisteravond nog vers in het geheugen zijn mijn verwachtingen niet hooggespannen. Maar het goede nieuws: we worden rondgereden in een open safari jeep en het is heeeeeerlijk weer dus rangers: doe jullie best! Nou dat hebben ze gedaan: we hebben alle big 5 gezien van heel dichtbij. Verrassend gewoon! En nog veel meer beesten. Het was echt boven verwachting. Dermate dat ik een soort van een verzadiging ervaar wat wilde beesten betreft. En we moeten nog naar het Kruger Park!
Afijn, deze dag sluiten we wederom zeer voldaan af.

Weer een diner buiten bij het kampvuur en natuurlijk presteert Gert het om iemand tegen te komen die hem kent. Werkelijk. In the middle of nowhere in f..... Zuid Afrika komt Gert Post iemand tegen die hem herkent 🤪😂. Time to move on! 😉